مقایسه کفپوش پلی یورتان با کفپوش اپوکسی - ساینا شیمی پلیمر، تولید کننده و مجری کفپوش اپوکسی با 26 سال تجربه
مقایسه کفپوش پلی یورتان با کفپوش اپوکسی 2017-08-28 کفپوش اپوکسی و کفپوش پولی یورتان ، هردو پوشش های مناسبی برای محافظت از کف در برابر مواد شیمیایی ، مواد چرب مانند روغن و... می باشند. کفپوش اپوکسی و کفپوش پولی یورتان
مقایسه کفپوش پلی یورتان با کفپوش اپوکسی
Author:
compare-polyurethane-flooring-with-epoxy-flooring
https://sainachemistrypolymer.ir
body

مقایسه کفپوش پلی یورتان با کفپوش اپوکسی

4.8 امتیاز - 12 نفر

کفپوش پلی یورتان چیست؟

کفپوش پلی یورتان از یک رزین اپوکسی نازک تشکیل شده است. ضخامت این نوع کفپوش دقیقا کمتر از 500 میکرون می باشد.

معمولا به صورت غلتکی رزین را در آخرین مرحله کار اعمال می کنند که این رزین ها شامل پوشاننده اولیه و یک یا دو پوشاننده پس از اعمال پوشاننده قبلی می باشد.

پس از این مرحله نوبت به اجرای عمل پرایمر می باشد که بعد از عمل اجرای لایه های پوشاننده ، اجرا می شود.

مقایسه کفپوش پلی یورتان با اپوکسی

کفپوش اپوکسی و کفپوش پولی یورتان ، هردو پوشش های مناسبی برای محافظت از کف در برابر مواد شیمیایی ، مواد چرب مانند روغن و... می باشند.

کفپوش اپوکسی و کفپوش پولی یورتان هردو دارای خاصیت بازتاب نور ، پاک شوندگی و طول عمر بالا می باشند.

مزایای کفپوش اپوکسی چیست ؟

کفپوش اپوکسی از پلیمر ترموست ساخته شده است که در 3 نوع فرمول شیمیایی پایه آب ، پایه حلال و 100% جامد موجود می باشد. هر کدام از این 3 نوع فرمول با درجه های مختلفی از 3 تا 10 میلی متر موجود می باشند.

اپوکسی برای استفاده روی بتن بسیار مناسب می باشد و حتی می توان از آن برای یک بازسازی استفاده کرد و روی بتن های فرسوده نیز استفاده کرد.

بهترین فرمول اپوکسی همان 100% جامد می باشد و برای استفاده و پوشش یک سطح زخیم بسیار کاربرد دارد. این فرمولاسیون برای مکان هایی که نیاز به یک کفپوش ضخیم و مقاوم دارند ، بسیار مناسب هستند.

مزایای کفپوش پلی یورتان چیست ؟

کفپوش پولی یورتان نیز مانند اپوکسی از پلیمر ترموست ساخته شده است که دارای پوشش دهی بسیار مناسبی است. در فرمولاسیون های موجود برای پولی یورتان ، آلیفاتیک بهترین آنها می باشد.

این فرمولاسیون تقریبا از 60 تا 70 درصد جامد اند. کفپوش های پولی یورتان فقط حدود 2 تا 3 میلی متر ضخامت دارند که این ضخامت همانند پوشش اپوکسی قابل تنظیم نیست.

ضخامت نازک آلیفاتیک پولی یورتان نشان از ضعف این کفپوش نسبت به اپوکسی نیست. بلکه پولی یورتان به دلیل انعطاف بالاتری که نسبت به اپوکسی دارد ، دارای ضخامت کمتری نیز می باشد.

یکی دیگر از مزایای مفید پولی یورتان نسبت به اپوکسی ، پایداری در برابر اشعه ماوراء بنفش (UV) می باشد. یعنی با قرار گرفتن در نور آفتاب به مدت طولانی ، رنگش زرد نمی شود.

با توجه به اینکه سختی پولی یورتان نسبت به اپوکسی کمتر است ، با این حال مقاومت بهتری در برابر خش و خط و تغییرات آب و هوایی دارد.

نتیجه گیری

شما هنگامی تفاوت واقعی این دو کفپوش رو متوجه خواهید شد ، که از هردوی آنها استفاده کرده باشید.

همانطور که گفته شد استفاده از اپوکسی برای افزایش ضخامت کفپوش خود ، گزینه مناسب تری است. به شرطی که از پلی یورتان به عنوان کفپوش تمیز و یکدست برای محافظت از اپوکسی استفاده شود.

پوشش پلی یورتان از اپوکسی در برابر زرد شدن در اثر تابش و امواج ماورا بنفش محافظت می کند و همچنین سطح مقاومی در برابر سایش و خراش را ایجاد می کند.


آخرین محصولات : اپوکسی معمولی ، اپوكس‍ی آنتی داست ، اپوكس‍ی آنتی استاتيك ، اپوکسی ضد اسید ، اپوكس‍ی فلكسيبل ، اپوکسی آنتی باکتریال

لینک های مفید : مشاوره فنی ، گواهی نامه ها ، درباره ساینا شیمی پلیمر ، تماس با ما


نظرات


سوال تصادفی 11 + 1 =