انواع کفپوش ها - ساینا شیمی پلیمر، تولید کننده و مجری کفپوش اپوکسی با 26 سال تجربه
انواع کفپوش ها 2017-10-09 انواع کفپوش کفپوش اتاق ها در دکوراسيون داخلي از اهميتانواع کفپوش ها - ساینا شیمی پلیمر، تولید کننده و مجری کفپوش اپوکسی با 26 سال تجربه | انواع کفپوش کفپوش اتاق ها در دکوراسيون داخلي از اهميت
انواع کفپوش ها
Author:
https://sainachemistrypolymer.ir
body

انواع کفپوش ها

انواع کفپوش

کفپوش اتاق ها در دکوراسيون داخلي از اهميت بسیار بالايي برخوردار است که حتی برخی از افراد کفپوش اتاق را پايه اصلي اتاق مي‌نامند.

بسياري از طراحان دکور، دکور اتاق را بر اساس طرح و رنگ کفپوش اتاق انجام مي‌دهند. هنگام انتخاب پوشش کف بايد الگوهاي رفت و آمد را نيز در نظر داشت. معمولا در مکان‌های پر رفت و آمد از کف ‌پوش‌هاي سخت و بادوام و در جاهای کم ‌رفت و آمد از کف‌ پوش‌هاي تزييني استفاده‌ مي‌شود.

کفپوش لمينیت

کفپوش لمینیت بسيار شبيه به کفپوش هاي چوبي است، اما این کفپوش مانند کفپوش هاي چوبي تنوع بافت ندارند و تنها ویژگی متمايز کننده کفپوش لمینیت رنگشان است

موقع انتخاب لمینیت همانند انتخاب ساير کفپوش ها به ياد داشته باشيد که رنگ کف منزلتان، پس زمينه و فونداسيون کل دکوراسيون شما خواهد بود. اگر رنگ موبلمان تيره داريد از کفپوش هايي با رنگ هاي روشن تر استفاده کنيد و اگر مبلمان شما روشن است يک کفپوش با رنگ ميانه يا تيره انتخاب مناسب تري خواهد بود .از نظر ضخامت انواع مختلفي از اين کفپوش ها وجود دارد و با در نظر گرفتن بعد مقاومت و داوم بهتر است کفپوش هاي ضخيم تر را انتخاب نماييد و البته واکس زدن اين کفپوش ها را نبايد فراموش نمود.

کفپوش های ارتجاعی

کف پوش های ارتجاعی از موادی که مقداری قابلیت ارتجاعی دارند ساخته می شوند. این کفپوش ها از ترکیب فرآورده های مصنوعی مختلفی از قبیل لینولئم ، ، چوب پنبه (ورقه و یا کاشی) ،پلاستیک و فرآورده های دیگر ساخته می شوند. سطوح نمایش که برای رقص و یا برای ورزشکاران استفاده می شود از کف پوش های چوبی و یا کف پوش های ارتجاعی ساخته می شوند.

کفپوش بامبو

کفپوش بامبو يکي از انواع کفپوش هاي چوبي محسوب مي شود. بايد توجه داشت که دراصل بامبو يک چوب سخت نبوده و نوعي ني مي باشد. اين نوع کفپوش مزاياي زيادي از جمله سختي و استحکام بسیار زیاد ، مقاومت بالا و ظاهر بسیار شيک دارد. از نظر مقاومت و سختی کفپوش بامبو به سختي چوب بلوط مي باشد که معمولی ترين چوب مصرفي براي کفپوش است، البته ممکن است ظاهر کفپوش بامبو کمی سست به نظر بیاید اما در اصل بسيار مقاوم است . مهم ترين ویژگی بامبو اين است که نسبت به ساير کفپوش هاي چوبي کمتر منبسط مي شود و به همین دلیل براي هر نوع آب و هوايي مناسب است. کفپوش بامبو به دو رنگ طبيعي بلوند و کهربايي وجود دارد. قطعات کفپوش بامبو مي توانند به صورت عمودي يا افقي بريده شوند كه ترکيب آنها در حالت افقي بسيار زيباتر مي باشد.

کفپوش مرمر

درسال های قدیم کفپوش های مرمر به عنوان نمادی از ثروت و شکوه به حساب مي آمدند و نسبت به کفپوش هاي معمول قيمت بسيار بالاتری داشتند، اما در حال حاضر قيمت کفپوش هاي مرمر در حد متوسطي قرار دارد و نماي لوکس و زيبايي به اتاق مي دهد. نماي سنگ های کفپوش هاي مرمر بسيار آرامش بخش است. مرمر سنگ سردی است و حرارت را به راحتي جذب نمي کند و در اتاقي با سنگ مرمر اصولا دما پايين مي باشد و براي مناطق گرمسير بسيار مناسبتر است. از کفپوش مرمر مي توان در نقاط مختلف منزل مثل اتاق خواب، پذيرايي، حمام، آشپزخانه و حتي محوطه هاي خارجي منزل استفاده نمود.

درضمن بايد به طور مرتب اين کفپوش ها را با پاک کننده هاي ملايم تميز نمود .

کفپوش PVC

کفگوش pvc به دلیل ويژگي هاي خاص خود يکي از بهترين گزينه ها براي انتخاب كفپوش مي باشد.

روش نصب و نگهداري اين کفپوش ها بسيار آسان است همین طور تميز کردن اين کفپوش نيز آسان بوده و مقاومت بالايي هم دارد و تحت سخت ترین شرايط همچنان سالم مي ماند.

از مهم ترين ويژگي اين کفپوش ها ضد آب بودن و راحتي راه رفتن با پاي برهنه بر روي آن است.

طرح و مدل هاي کفپوش pvc نيز بسيار متنوع مي باشد و با توجه به طرح انتخابي قابل کاربرد در قسمت هاي مختلف خانه مثل اتاق خواب، اتاق نشيمن، اتاق کار، اتاق بازي، ورودي، پاسيو و تمامي نقاط پر رفت و آمد می باشد.

از ویژگی های دیگر این کفپوش میتوان به دوام بالا ، خاصيت ارتجاعي خوب اشاره کرد . اين کفپوش ها عايق حرارتي نیز هستند و کف اتاق را در تابستان خنک و در زمستان گرم نگه مي دارند. اشياي بلوري و چيني نيز در برخورد با آنها به راحتي شکسته نمي شوند که این خود یک ویژگی خاص از این نوع کفپوش است

کفپوش چرمی

کفپوش چرمی نيز در رنگ ها و سايزهاي مختلفي وجود دارد. این کفپوش ها خيلي زيبا و شيک هستند و همین طور عايق هاي بسيار خوبي براي صدا محسوب مي شوند. در زير پا خيلي نرم و لطيف احساس مي شوند و ظاهري بسيار لوكس و گران قيمت دارند. در طول زمان شكل چرم عوض مي شود و رنگ و جنس آنها تغيير مي كند و هميشه دست نخورده و تازه به نظر نمي آيد. استفاده از كف پوش هاي چرمي زياد مقرون به صرفه نيست اما بسيار زيبا و فريبنده هستند. موقعی كه قطعات كوچک و رنگين شيشه، سنگ و يا كاشي كنار هم قرار مي گيرند و تصاوير گوناگون يا طرح هاي تزيينی پديد مي آيد، به اين كار موزائيك گفته مي شود. اين هنري باستاني است كه همواره در حال كشف مجدد است