تفاوت رنگ های ساختمان و رنگ های صنعتی - ساینا شیمی پلیمر، تولید کننده و مجری کفپوش اپوکسی با 26 سال تجربه
تفاوت رنگ های ساختمان و رنگ های صنعتی 2017-09-28 امروزه با رشد روز افزون صنعت رنگ و کفپوش ، رنگ ها از لحاتفاوت رنگ های ساختمان و رنگ های صنعتی - ساینا شیمی پلیمر، تولید کننده و مجری کفپوش اپوکسی با 26 سال تجربه | امروزه با رشد روز افزون صنعت رنگ و کفپوش ، رنگ ها از لحا
تفاوت رنگ های ساختمان و رنگ های صنعتی
Author:
https://sainachemistrypolymer.ir
body

تفاوت رنگ های ساختمان و رنگ های صنعتی

امروزه با رشد روز افزون صنعت رنگ و کفپوش ، رنگ ها از لحاظ کارکرد و محل به کار گیری آن به دو نوع مختلف تقسیم بندی می شوند که یکی از آنها رنگ های ساختمانی و دیگری رنگ های صنعتی است.

انواع رنگ های ساختمانی

  • دی کالر - Day color : این رنگ در نوع براق و نیمه براق تولید شده و مقاومت بسیار بالایی در برابر شستشو توسط آب دارد. دی کالر در تزیین داخل ساختمان و رنگ آمیزی آن استفاده می شود. محل استفاده ، اداره جات و مراکز بهداشتی و درمانی است.
  • سان کالر - Sun color : این نوع رنگ برای سطوح بتنی و سیمانی و به طور کلی برای نمای خارجی ساختمان استفاده می شود. جنس سان کالر طوری است که گرد و غبار از روی آن سر می خورد و برای مکان هایی که در معرض دود و آلودگی هست نیز مناسب است.
  • رین کالر - Rain color : این رنگ برای نمای خارجی ساختمان به کار برده می شود که آب گریز و غبار گریز است و مقاومت بالایی در برابر شرایط جوی دارد. بیشتر برای سقف استخر و سونا مناسب است.
  • مون کالر - Moon color : این رنگ برای دکوراسیون داخلی ساختمان که در معرض شرایط جوی مختلف قرار ندارد ، مناسب است. همچنین برای سقف اماکن مسکونی و اداری مناسب می باشد.

انواع رنگ های صنعتی

  • رنگ اپوکسی پلی آمید (آستر و میانی و رویه) : این نوع رنگ از حلال سخت شونده ی رزین اپوکسی با رزین پلی آمید تشکیل شده است و برای سطوح فلزی و چوبی و... مناسب است.
  • رنگ سریع خشک (آستر و رویه) : این رنگ دارای چسبندگی بسیار بالا است و فقط برای سطوح فلزی مناسب است. سرعت خشک شدن این نوع رنگ بیشتر از سایر رنگ هاست
  • رنگ سوله : این نوع رنگ ضد خوردگی و در برابر آب مقاوم است. چسبندگی این رنگ به کف بسیار بالاست و بیشتر به عنوان لایه اول روی سطوح مختلف استفاده می شود.