رنگ پلی اورتان و ویژگی های آن - ساینا شیمی پلیمر، تولید کننده و مجری کفپوش اپوکسی با 26 سال تجربه
رنگ پلی اورتان و ویژگی های آن 2019-09-28 رنگ پلی اورتان یکی از انواع خانواده رنگ است که دو جزئیرنگ پلی اورتان و ویژگی های آن - ساینا شیمی پلیمر، تولید کننده و مجری کفپوش اپوکسی با 26 سال تجربه | رنگ پلی اورتان یکی از انواع خانواده رنگ است که دو جزئی
رنگ پلی اورتان و ویژگی های آن
Author:
https://sainachemistrypolymer.ir
body

رنگ پلی اورتان و ویژگی های آن

4 امتیاز - 4 نفر

رنگ پلی اورتان

یکی از انواع خانواده رنگ است که دو جزئی بوده و بر پایه رزین پلی اورتان ساخته می شود و بسیار سریع خشک میشود . رنگ پلی اورتان در برابر نور خورشید بسیار مقاوم است و همچنین در مقابل باران اسیدی مقاومت خوبی دارند . همینطور در برابر رطوبت مقاومت خوبی دارد و دارای چسبندگی عالی بر روی انواع سطوح و پوششها بعنوان لایه نهایی برای پوشش سطوحی که در معرض مستقیم نور خورشید و شرایط سخت آب و هوایی قرار دارند همواره مورد استفاده قرار می گیرد . رنگ های دو جزئی پلی یورتان ظاهر بسیار خوبی دارند.

ویژگی رنگ های پلی یورتان

  • درجه حرارت پایین بسیار سریع خشک و سخت می شوند.
  • ضربه پذیری و ماومت سایشی خوبی دارند.
  • رنگ پلی یورتان در برابر نور خورشید ، آب و مواد شیمیایی مقاومت بالایی دارند.
  • مقاومت بالای رنگ نسبت به گچی شدن
  • بر روی سطوح فلزی بسیار خوب می چسبند
  • مقاومت در برابر اسید، باز، روغن های صنعتی و شیمیایی و املاح
  • آماده سازی سطح مورد نظر برای استفاده از رنگ پلی اورتان

برای استفاده از رنگ های مقاوم پلی اورتان، سطح مورد نظر بایستی از هرگونهآلودگی نظیر املاح، گرد و غبار و روغن پاک باشند.همچنین بایستی خوردگی ها را رفع کنید و آستر مناسب قبل از رنگ آمیزی زده شود.

مراحل آماده سازی

رنگ پلی اورتان و هاردنر مربوطه به نسبت دقیق و مناسب مخلوط کرده و توسط تینر مخصوص مربوطه تا رسیدن به ویسکوزیته مورد نظر رقیق نمائید. هنگام آماده سازی و قبل از مصرف کاملآ هم بزنید بطوریکه کاملآ یکنواخت شود . به دلیل داشتن Pot Life فقط به مقدار  لازم رنگ را آماده نمائید زیرا سرعت خشک شدن بالایی دارند ( عمر مفید رنگ آماده شده 6 ساعت است)

نکته: برای بدست آودن سطحی یکنواخت، بهتر است که رنگ پلی اورتان را توسط اسپری اعمال نمائید.

بهترین حالت نگهداری رنگ پلی اورتان

رنگ پلی اورتان قابل اشتعال بوده و باید در ظروف در بسته و پلمپ شده و دور از آتش ، مواد محترقه ،حرارت و جریان برق قوی قرار گیرد.ظروف رنگ های پلی اورتان را دور از آب و رطوبت نگهداری کنید و هنگامیکه درب آن را باز کردید در سریع ترین زمان ممکن آن را مصرف کنید.