استاندارد های تخلیه الکتریسیته ساکن از کفپوش های بیمارستانی - ساینا شیمی پلیمر، تولید کننده و مجری کفپوش اپوکسی با 26 سال تجربه
تخلیه الکتریسیته ساکن از کفپوش های بیمارستانی 2017-10-04 وجود دستگاه های High Frequency و گازهای بیهوشی در اتاق عمل در مقابل وجود الکتریسیته ساکن ، می تواند موجب آتش سوزی یا انفجار های داخلی شود.
تخلیه الکتریسیته ساکن از کفپوش های بیمارستانی
Author:
استاندارد های تخلیه الکتریسیته ساکن از کفپوش های بیمارستانی
https://sainachemistrypolymer.ir
body

تخلیه الکتریسیته ساکن از کفپوش های بیمارستانی

4.8 امتیاز - 5 نفر

وجود دستگاه های High Frequency و گازهای بیهوشی در اتاق عمل در مقابل وجود الکتریسیته ساکن ، می تواند موجب آتش سوزی یا انفجار های داخلی شود. برای کم کردن این خطر باید راه هایی را در نظر گرفت که برای مثال می توان استفاده از اپوکسی آنتی استاتیک و کانداکتیو را پیشنهاد کرد.

کفپوش اپوکسی آنتی استاتیک قابلیتی دارد که در اثر حرکت وسایل و رفت و آمد افراد یا استحکاک وسایل پلاستیکی ، الکتریسیته ساکنی به وجود نمی آید و با الکرتیکی را خنثی می کند. این کفپوش مقاومت الکترونیکی محیط را کنترل می کند.

افزودن مقدار كافی كربن سیاه به یک پلیمر، یک شبكه رسانا از ذرات كربن به وجود می‌آورد كه درون مخلوط شكل می‌گیرد و موادی با رسانایی الكتریكی وسیع تولید می‌شود. شبكه رسانا نسبت به كشش حساس است و مقاومت الكتریكی ماده بنا به درجه كشش، زمان كشش و درجه حرارت پس از كشش متغیر است.

الكتریسیته ساكن چیست ؟

شاید برای شما پیش آمده است گاها وقتی میخواهید در یخچال منزل را باز کنید ، احساس برق گرفتگی به شما دست می دهد. در فیزیک به این عمل تخلیه الکتریسیته ساکن می گویند. یکی از مواردی که در اتاق عمل وجود دارد ، ایجاد الکتریسیته ساکن توسط رفت و آمد می باشد. بر اثر پدیده مالش بین زمین و مواد پلاستیكی مانند دمپایی یا چرخ تخت‌های جراحی الكتریسیته ساكن در روی زمین ایجاد شده و بنا به خاصیت استاتیكی آن، در همان محل باقی می‌ماند.

استاندارد بین‌المللی 2878 ISO در مورد روش‌های استفاده از همین راه‌های انتشار بار است. این استاندارد در واقع یک روش آزمایشی است برای تعیین مقاومت الكتریكی مواد آنتی استاتیک و کانداکتیو و محصولاتی که تماما یا قسمتی از آن‌ها از پلاستیک تشکیل شده است و مقاومت الکتریکی آن‌ها در محدوده معینی اندازه‌گیری شده و رسانایی آن‌ها با افزودن کربن سیاه یا دیگر مواد مناسب به کل ماده ناشی می‌شود.

اپوكسی آنتی استاتيک

این روکش بر پایه رزین اپوکسی و سخت کننده ویژه به همراه افزودنی های خاص فرموله می شود. قابلیت انتقال جریان الکتریسیته ساکن را دارا می باشد و به همین دلیل به روکش ضد جرقه نیز معروف می باشد.

مقاومت حرارتی شیمیایی و مکانیکی مطلوب این محصول ، از دیگر خصوصیات برجسته آن می باشد . در ساختار این محصول از هیچگونه حلال و رقیق کننده غیر واکنشگر استفاده نگردیده و همین امر موجب می گردد که کیفیت محصول در دراز مدت ثابت باقی بماند.