اپوکسی در صنایع دارویی - ساینا شیمی پلیمر، تولید کننده و مجری کفپوش اپوکسی با 26 سال تجربه
اپوکسی در صنایع دارویی 2017-08-12 صنعت دارویی از اهمیت خاصی برخوردار است.از همان ابتدای کاپوکسی در صنایع دارویی - ساینا شیمی پلیمر، تولید کننده و مجری کفپوش اپوکسی با 26 سال تجربه | صنعت دارویی از اهمیت خاصی برخوردار است.از همان ابتدای ک
اپوکسی در صنایع دارویی
Author:
https://sainachemistrypolymer.ir
body

اپوکسی در صنایع دارویی

صنعت دارویی از اهمیت خاصی برخوردار است.از همان ابتدای کار یعنی خرید مواد اولیه تا تولید و بسته بندی و نگهداری آن در انبار و عرضه آن به مشتریان باید تمامی نکات بهداشتی رعایت شود.در واقع کوچکترین بی توجهی باعث بروز مشکلات خطرناکی می شود.

در رابطه با همین موضوع مسئولین بهداشت بر اهمیت جایگزینی کفپوش اپوکسی و کفپوش پلی یورتان تذکر داده اند.

در خطوط تولید دارو باید علاوه بر کف ، در و دیوار و سقف سالن ها نیز پوشش یکپارچه ای داشته باشند.چرا که عوامل میکروبی مانند باکتری و قارچ در سقف و در و دیوار نیز وجود دارند.

پوشش های رزین اپوکسی برای بسیاری از صنایع دارویی مناسب است.از مزایای این پوشش ها می توان به بدون درز بودن آن ها اشاره کرد.

در صنایع تولید دارو سطوح کف ،دیوارها وسقف باید بدون درز باشند تا از نفوذ آلودگی و میکروب ها جلوگیری شود. به دلیل اهمیت رعایت مسائل بهداشتی تمامی فضای داخلی و خارجی سالن ها باید با کفپوش اپوکسی پوشانده شود.

از طرفی باید تمیز کردن کفپوش ها نیز راحت باشد.پوشش های اپوکسی دارای این خصوصیت هستند و استفاده از آن ها در صنایع دارویی الزامی است.

مزایای کفپوش های اپوکسی در صنایع دارویی

  • عاری از گرد و غبار ، استریل شده و ضد لک شدن
  • جلوگیری از نفوذ آلودگی و میکروب ها
  • آنتی استاتیک و ضد لغزش
  • سهولت در نظافت و نگهداری
  • مقاومت شیمیایی بالا
  • سطح پایدار و مقاوم در برابر سایش
  • کمترین زمان تعطیل کردن محل برای نصب کفپوش و خشک شدن با سرعت بالا

سخن پایانی

امیدواریم همانطور که به بخشی از سالن ها که در واقع همان کف سالن های خط تولید اهمیت داده شده است به بقیه مکان ها نیز توجه شود تا کمک شایانی به بهداشتی کردن هر چه بیشتر محصول گردد.
در واقع تولید کنندگان و مجریان کفپوش های اپوکسی همواره بر این می اندیشند تا با عرضه خدمات مناسب به صنعت دارو و لوازم پزشکی اولیه در نهایت مصرف کنندگان با اطمینان خاطر بیشتری از این محصولات استفاده کنند.

نظرات


سوال تصادفی 11 + 2 =