دلایل عدم موفقیت در اجرای صحیح اپوکسی - ساینا شیمی پلیمر، تولید کننده و مجری کفپوش اپوکسی با 26 سال تجربه
دلایل عدم موفقیت در اجرای صحیح اپوکسی 2018-08-08 دلایلی که باعث شکست خوردن یک پروژه اپوکسی می شود: کفپودلایل عدم موفقیت در اجرای صحیح اپوکسی - ساینا شیمی پلیمر، تولید کننده و مجری کفپوش اپوکسی با 26 سال تجربه | دلایلی که باعث شکست خوردن یک پروژه اپوکسی می شود: کفپو
دلایل عدم موفقیت در اجرای صحیح اپوکسی
Author:
https://sainachemistrypolymer.ir
body

دلایل عدم موفقیت در اجرای صحیح اپوکسی

4.2 امتیاز - 5 نفر

دلایلی که باعث شکست خوردن یک پروژه اپوکسی می شود:

کفپوش های اپوکسی یکی از بهترین نوع کفپوش ها هستند ولی مانند بقیه مصالح ساختمانی اگر به درستی نصب نشوند نه تنها بازدهی مورد نظر را ندارند بلکه ممکن است باعث ایجاد مشکلات دیگری نیز شوند.در اینجا برخی از عواملی که باعث می شود کفپوش اپوکسی خراب شود را لیست کرده ایم:

1- زیرسازی ضعیف کف:

سطح زیر کار باید به درستی خوب آماده شود یعنی باید کاملآ تمیز و بدون گرد و غبار باشد و همچنین باید خشک باشد در ضمن اگر پستی و بلندی نیز وجود داشته باشد باید به طور کامل رفع گردد معمولآ برای سطوح ناصاف از دستگاه های سنگ زنی “دستگاه ساب” استفاده میکنند.

2- وجود رطوبت:

اپوکسی با رطوبت ناسازگار است پس دقت کنید که اولآ سطح کار شما کاملآ خشک و از هیچ لوله ای ، آب چکه نمی کند و همچنین رطوبت از زیر زمین به سطح نمی رسد.

3- سطح کاملآ محکم نباشد:

اگر پوشش اپوکسی را برروی چوب اعمال کنید متوجه خواهید شد به علت انعطاف پذیر بودن چوب نسبت به اپوکسی بر اثر حرکت و جابجایی چوب سطح اپوکسی ترک می خورد.

4- سطح زیر کار ضعیف:

اگر شما در بعضی از سطوحی که با سیمان ضعیف کار شده اند از مواد اپوکسی استفاده کنید متوجه می شوید که اپوکسی به سیمان می چسبد و خودش را از بقیه سیمان ها جدا می کند پس دقت داشته باشید که سطوح زیر کار کاملآ قوی باشد.

5- عدم استفاده یا اشتباه در استفاده از پرایمر:

همیشه سعی کنید از پرایمر برای محیط های صنعتی استفاده کنید زیرا در این محیط ها سایش کفپوش و پوسیدگی زیاد است ، همچنین از پرایمر مناسب استفاده کنید مثلآ کار با سنگ مرمر و یا کاشی پرایمرهای معمولی مناسب نیستند.

6- محیط آلوده:

این مشکل بیشتر در مناطق تولید مواد غذایی و یا تعمیرگاه ها و محل های تآسیساتی وجود دارد ، برای رفع این مشکل باید تمام روغن ها و گریس های و تمام مواد آلوده کننده بطور کامل پاک شوند تا سطح به خوبی به پرایمر بچسبد.

این ها برخی از مواردی بودن که معمولآ باعث می شوند که یک پروژه اپوکسی به نتیجه نرسد.