چند نکته ی دانستنی درباره اپوکسی - ساینا شیمی پلیمر، تولید کننده و مجری کفپوش اپوکسی با 26 سال تجربه
چند نکته ی دانستنی درباره اپوکسی 2019-02-14 از کفپوش اپوکسی در مکان های مختلفی با توجه به نوع بهره بچند نکته ی دانستنی درباره اپوکسی - ساینا شیمی پلیمر، تولید کننده و مجری کفپوش اپوکسی با 26 سال تجربه | از کفپوش اپوکسی در مکان های مختلفی با توجه به نوع بهره ب
چند نکته ی دانستنی درباره اپوکسی
Author:
https://sainachemistrypolymer.ir
body

چند نکته ی دانستنی درباره اپوکسی

از کفپوش اپوکسی در مکان های مختلفی با توجه به نوع بهره برداری آن استفاده می شود: بیمارستان ها – سالن های ورزشی والیبال و … – کف استخرها – آزمایشگاه ها -کف پارکینگ ها – کف کارخانجات صنعتی ، غذایی ، دارویی -کف اتاق های پست برق – کف هتل ها -کلین روم – کف سوله ها و انبارها – مقاوم به اسید – مقاوم به خوردگی – آنتی استاتیک – آنتی باکتریال- آنتی داست (خاک گیر )- فلکسیبل- عایق برق و ….

همان قدر که خرج کنی، نتیجه میگیری

اپوکسی های ارزان قیمت میزان رزین کمتری داشته، پس زمانیکه پوشش خشک می شود به دلیل بالا بودن چگالی، ضخامت کمتری نسبت به محصولات حرفه ای که درصد رزین بالاتر و چکالی کمتری دارند، می دهد.همچنین اگر مواد اولیه آنها اگر ارزان هستند، مطمئنآ از مواد نامرغوب ساخته شده اند که آنها می توانند بخارات سمی تولید کنند و برای سلامتی مضر هستند.

آماده سازی سطح برای پوشش بسیار حیاتی است

اگر سطحی که قرار است کفپوش شود را بطور دقیق آماد نکنیم ، کفپوشمان تقریبآ بطور آنی از بین می رود . یکی از بدترین مشکلات رطوبت است . رطوبت زیاد یا بخار آن که در سیمان نفوذ کند می تواند مانع چسبندگی کفپوش به سطح شود یا سرعت پخت را به شدت کاهش می دهد. به همین دلیل قبل از اعمال کفپوش اپوکسی یا پلی یورتان باید از خشک بودن سطح کاملآ مطمئن شد.هنگامیکه مجریان اپوکسی در حال کار روی زمین هستند و لایه لایه روی زمین کار میکنند، مواظب باشد به هیچ عنوان به زمین رطوبت نرسد و در آن حین از شستن زمین اجتناب کنید.

مزیت کفپوش اپوکسی نسبت به سایر کفپوش ها

کفپوش اپوکسی هم مقاومت بالایی در برابر تحمل فشارها دارد ، در عین حال می تواند زیبا باشد و در عین حال فشار باری کمی را به ساختمان وارد کند ، درحالیکه کفپوش هایی مثل موزائیک فشار باری زیادی را به پی ساختمان وارد می کند ، همچنین کفپوش اپوکسی را به هر رنگ دلخواه میتوان تولید و اجرا کرد ، میتوانید آن را کادر بندی کنید و برای جاهایی مثل پارکینگ ها یا سالن های ورزشی نمای بسیار زیبا و جذاب تری به آن بدهید. همچنین برای تالار ها و یا هرجای مورد نظر شما میتوان آن را بصورت سه بعدی طراحی کرد و هر شکل و نقاشی و یا آرم های مورد نظرتون رو بصورت سه بعدی روی آن طراحی کرد و به آن زیبایی های خاص و شگفت انگیزی داد. این کفپوش ها را اگر میخواهید در جاهایی که خیلی رفت و آمد وسایل سنگین، مثل لیفتراک ها و … در آن وجود دارد بصورت چکشی یا پوست پرتقالی به اجرا در آورد که مقاومت بسیار بالایی را دارد در عین حال که حدود 3 میلیمتر روی زمین پوشیده از مواد می شود.نکته ی دیگر اینکه اگر زمین دارای پستی بلندی است و شیب دارد بهتر است با مصالح دیگری مثل بتن یا سیمان آن را صاف و هموار کرد و بعد کفپوش اپوکسی را اروی ان اعمال کرد. کفپوش اپوکسی ای که بصورت صاف و صیقلی اجرا می شود نما و زیبایی خاصی دارد و در جاهایی که رفت و آمد وسایل سنگین و دستگاه های سنگین در آن نیست، استفاده و کاربرد دارد. میتوان بسته به هر مکان خاص ، نوع محصول اپوکسی مختص آن مکان را ساخت و مورد بهره برداری قرار داد ، بعنوان مثال کفپوش آنتی استاتیک در اتاق های فرمان و اتاق عمل که جریان برق و کوچکترین جرقه در آن تآثیر دارد و برای عبور جریان برق از این نوع کفپوش “ آنتی استاتیک” استفاده می شود. کفپوش عایق برق در اتاق های پست برق و در جاهایی که تابلو برق های فشار قوی در آن قرار دارد میتوان استفاده کرد.کفپوش آنتی باکتریال در بیمارستان ها و آزمایشگاه ها کاربرد فراوان دارد. کفپوش های ضد اسید یا مقاوم به اسید درجاهایی که ریزش مواد اسیدی می باشد مورد استفاده قرار میگیرد. کفپوش آنتی داست یا خاک گیر عمومآ در پارکینگ ها مورد استفاده قرار میگیرد.

اپوکسی در فضای باز نیز می تواند استفاده شود

اپوکسی ای که با سنگ ریزه ی متراکم مخلوط شده باشد ، می تواند پوشش با دوام و مناسبی برای سطوح در فضای باز باشد.همچنین به اپوکسی می توان موادی اضافه کرد در برابر نور مستقیم خورشید مقاوم باشد و تغییر رنگ ندهد “ضد اشعه UV” باشد. با اپوکسی تقریبآ هرکاری میتوان کرد؛ بعنوان مثال اگر به اپوکسی کوارتز اضافه کنیم میتوان لایه های ضد لغزنده ایجاد کرد، یک مثال دیگر اضافه کردن یک لایه از جنس یورتان است که با این کار یکی از بادوام ترین روکش های موجود در بازار تولید می شود. همچنین برای رد کردن جریان برق در اپوکسی آنتی استاتیک ، نوار مسی در زیر آن می گذارند. همچنین برای تولید و اجرای کفپوش اپوکسی عایق برق از گرانول های مخصوصی استفاده می شود.

اپوکسی روی سخت ترین سطوح هم می تواند اجرا شود

ما معمولآ فکر میکنیم اپوکسی فقط میتواند روی بتن اعمال شود ، اما اپوکسی قابلیت استفاده شدن برای هر سطح سختی را دارد ، حتی سطوح فلزی یا چوبی. اما در هر صورت سطوح همیشه باید قبل از اعمال پوشش آماده سازی شوند.