کفپوش اپوکسی مایع چیست ؟ - ساینا شیمی پلیمر، تولید کننده و مجری کفپوش اپوکسی با 26 سال تجربه
کفپوش اپوکسی مایع چیست ؟ 2017-08-12 کفپوش اپوکسی مایع تهیه شده از رزین اپوکسی و هاردنر آمینکفپوش اپوکسی مایع چیست ؟ - ساینا شیمی پلیمر، تولید کننده و مجری کفپوش اپوکسی با 26 سال تجربه | کفپوش اپوکسی مایع تهیه شده از رزین اپوکسی و هاردنر آمین
کفپوش اپوکسی مایع چیست ؟
Author:
https://sainachemistrypolymer.ir
body

کفپوش اپوکسی مایع چیست ؟

کفپوش اپوکسی مایع تهیه شده از رزین اپوکسی و هاردنر آمینی است.این کفپوش دارای ضخامتی مابین 0.5 تا 5 میلیمتر است و با استفاده از سطوح شیشه ای و فام دلخواه تزئیین میشود. از ویژگی های برجسته این محصول میتوان مقاومت بسیار بالا آن در مقابل مواد اسیدی و بازها، خاصیت ضد باکتریایی،طول عمر بالا،سهولت اجرای عملیات،تنوع طرح و رنگ،نظافت آسان،مقاومت مکانیکی وعدم ترک خوردگی اشاره کرد.به دلیل اینکه ساختار این نوع کفپوش ها پلیمری است و در ساخت آنها از مواد حلال استفاده نمی شود، پس از خشک شدن کاملاسفت و سخت میشود و در ضخامت آن هیچ گونه کاهش و تورفتگی دیده نمیشود.
به دلیل یکپارچگی و مقاومت بالای کفپوش اپوکسی مایع ،این کفپوش را در صنایع مختلف استفاده میکنند.مخصوصا در محیط هایی که به کفپوش های ضد اسیدی،ضد الکتریسیته،ضد سایش،ضد لغزش و... نیاز باشد،کفپوش اپوکسی مایع از بهترین گزینه ها است.

چند نکته ایمنی در خصوص استفاده از کفپوش اپوکسی مایع

-به دلیل اینکه کفپوش‌ اپوکسی مایع از مواد شیمیایی تهیه می‌شود، خوردن این مایع و یا برخورد آن باپوست موجب حساسیت، استفراغ و یا مسمومیت می شود.اگر فرد به‌اشتباه مواد اپوکسی مایع را خورده باشد، باید بلافاصله استفراغ و سپس به پزشک مراجعه کند.

-یکی دیگر از نکات ایمنی در زمان کار با اپوکسی مایع، باز گذاشتن پنجره‌ها و درب‌های محیط تا زمان خشک شدن کامل اپوکسی است.تنفس اپوکسی مایع در محیط‌های بسته موجب مسمومیت می‌شود. درصورتی‌که فرد دچار مسمومیت شد، باید در فضای آزاد قرار بگیرد و اگر میزان آسیب جدی باشد، باید به مصدوم ماسک اکسیژن وصل شود.

-نباید این مایع در کنار مواد مشتعل و محترقه قرار بگیرد زیرا ممکن است در کنار منبع گرمازا، شلع برق و یا زباله دچار حریق شود.

تذکر: مطلوب است در زمان استفاده و کار با کف‌پوش اپوکسی مایع، از ماسک ایمنی استفاده شود.

نظرات


سوال تصادفی 12 + 11 =