کفپوش پلی یورتان چیست؟ - ساینا شیمی پلیمر، تولید کننده و مجری کفپوش اپوکسی با 26 سال تجربه
کفپوش پلی یورتان چیست؟ 2017-09-21 پلی یورتان چیست؟ پلی یورتان یا Polyurethane یا به اختصار PU نکفپوش پلی یورتان چیست؟ - ساینا شیمی پلیمر، تولید کننده و مجری کفپوش اپوکسی با 26 سال تجربه | پلی یورتان چیست؟ پلی یورتان یا Polyurethane یا به اختصار PU ن
کفپوش پلی یورتان چیست؟
Author:
https://sainachemistrypolymer.ir
body

کفپوش پلی یورتان چیست؟

پلی یورتان چیست؟

پلی یورتان یا Polyurethane یا به اختصار PU نوعی از پلیمر ها هستند که در صنعت پوشش و کفپوش مورد استفاده قرار می گیرد. این ماده اولین بار در سال 1937 در آلمان کشف شد. پلی یورتان در اشکال مختلفی نظیر فوم های نرم و فوم های سخت ، الاستومر ها ، ترموپلاستیک ، رزین ، رنگ ، پوشش ، اپوکسی ، کفپوش و ... یافت می شوند. که هر کدام برای مکان های مختلفی استفاده می شوند. در صنایعی که لوله های مدفون در خاک وجود دارد ، استفاده از پوشش پلی یورتان امری ضروری است. البته این نوع پوشش نسبت که سایر پوشش های اپوکسی دارای چسبندگی کمتری است ولی مقاومت خوبی در برابر دمای بالا دارند.

کاربرد کفپوش پلی یورتان

این نوع ماده در برابر آب مقاومت بالایی دارد در نتیجه می توان از آن به عنوان جلوگیری از نفوذ آب استفاده کرد. پلی یورتان به دلیل داشتن مواد شیمیایی نمی تواند گزینه ی مناسبی برای پوشش داخلی لوله ها باشد ولی برای کانال کشی های فاضلاب ، لوله کشی های آب و مخازن آب پوشش مناسبی خواهد بود. همچنین می توان برای کف سالن های ورزشی و اداره جات ، پیاده رو ها ، درز قطعات ساخته شده که نباید آب به آن ها نفوذ کند ، استفاده کرد.

یک از خواص پلی یورتان ، چسبندگی بسیار بالا با انواع سطوح مختلف است. کفپوش پلی یورتان یا اورتان مقاومت بسیار بالایی در برابر خورده شدن توسط خورندگان دارد. در هنگام تغییر دما قابلیت انعطاف بسیار بالایی دارد. این نوع پوشش در صنعت بسته بندی نیز کاربرد دارد. نوعی غلظت دارد که هنگام استفاده در سطوح عمودی شره نمی کند. با توجه به اینکه این محصول در مجاورت رطوبت با سرعت بیشتری خشک شده در زمان نگهداری و اجرا میزان رطوبت محیط بسیار مهم می‌باشد تا از خشک نشدن در زمان نگهداری و چسبیدن به درزها در زمان اجری آنها اطمینان حاصل شود.